?>
بالانسر گاز      کابل زره دار      آموزش فارکس      تعمیر یخچال بوش      نرم افزار crm      خرید ساب ووفر      .      -      Cisco License      HP License      سیستم vrf      اسپری ویگا اصل      داروخانه مگنیفر      خرید      blockchain platform      HP License      شرکت سورنا      خرید لایسنس نود 32      خرید ویلا شمال      دانلود فیلم      لایسنس سیسکو      پنل اینستاگرام      خرید ارز فلوکی      خرید بیت کوین      آموزش آنلاین      آموزش خیاطی      اس اس دی سامسونگ      طراحی محوطه ساختمان      ویلا در تهراندشت      دکتر دیلی      ثبت شرکت در دبی      Token      فروشگاه اینترنتی      neuralink      کسب درآمد      رپورتاژ آگهی      ساخت سردخانه      نظارت بر ساخت      سالن زیبایی      اجاره هیلتی      خرید بک لینک و رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      خرید بازدید سایت      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بک لینک     
 اموزش سيم پيچي پمپ اب اموزش سيم پيچي پمپ اب

دختري با كفش هاي كار

اين سيم بندي بيشتر در موتورهاي تكفاز كاربرد دارد

در موتور ها و ژنراتورهاي بزرگ تر، از محرك هاي بي جاروبك استفاده مي شود تا جريان ميدان DC را به ماشين برسانند. رتورژنراتور سنكرون در اصل يك آهنرباي الكتريكي بزرگ است. در حالي كه روتورهاي برجسته براي 4 قطب يا بيشتر مورد استفاده هستند. اين دسته بندي (Rating) براي تمامي مدل هاي ژنراتور قابل استفاده نيست. هنگام راه اندازي، خازن و سيم پيچ راه اندازي از طريق يك دسته از كنتاكتهاي تحت فشار فنر روي كليد گريز از مركز دوار، به منبع برق متصل مي شوند. نوع ديگري از موتورهاي الكتريكي موتور پله اي است، كه در آن يك روتور دروني، شامل آهنرباهاي دائمي توسط يك دسته از آهنرباهاي خارجي كه به صورت الكترونيكي روشن و خاموش مي شوند، كنترل مي شود. اگر يك محرك پيلوت روي شفت ژنراتور نصب شود آن گاه هيچ توان الكتريكي خارجي براي راندمان ژنراتور لازم نيست. استاتور در محيط خارجي دينام قرار مي گيرد و با چرخش روتور در مركز استاتور، عبور خطوط مغناطيسي آرميچر از بين سيم پيچ هاي استاتور باعث به حركت در آمدن الكترون در سيم پيچ ها و اختلاف پتانسيل الكتريكي بين نقاط اتصال سيم پيچها كه خروجي استاتور هستند مي شود. قرار گيرد، راحت تر و دقيقتر آن را در جاي خود قرار خواهيم داد تا اينكه بخواهيم به صورت چشمي محل آن را پيدا كنيم.

 

آموزش سيم پيچي آرميچر

 

كار اتصال موتور ديزل و ژنراتور به هم و نصب آن بر روي شاسي فلزي و قراردادن يك تابلو و كنترل را در كنار آن اصطلاحا كوپله كردن (Coupling) گويند. موتورهاي پله اي كنترل شده با كامپيوتر يكي ازفرمهاي سيستمهاي تنظيم موقعيت است، بويژه وقتي كه بخشي از يك سيستم ديجيتال داراي كنترل فرمان يار باشند. روي بدنه نصب مي شوند و براي قرار دادن صحيح جاروبك روي تيغه هاي كلكتور از جاروبك نگهدارنده استفاده مي شود.جاروبك از جنس گرافيت و يا زغال مي باشد و جريان از كلكتورمي گيرد و يا به آن مي دهد. يك محرك بي جاروبك، يك ژنراتور AC كوچك است كه مدار ميدان آن روي استاتور و مدار آرميچر آن روي روتور نصب شده است. براي اينكه اين موتور به حركت در آيد بايستي همواره موتور با سرعتي كمتر از فركانس منبع تغذيه اعمالي به موتور، بچرخد، چرا كه در غير اين صورت ميدان متعادل كننده هاي در روتور ايجاد نخواهد شد. براي عبور نخ يا باند از زير پيشاني و لابالاي كلافها ، ميتوان از سوزن قوس دار مخصوص مانند استفاده نمود . در اين قسمت پيشنهاد مي نماييم جهت كسب اطلاعات بيشتر به " تعويض خازن راه انداز و دائمي الكتروموتور القايي تكفاز " و " نحوه تست كردن خازنهاي الكتروموتور تكفاز " و " دلايل استفاده از مقاومت در خازن راه انداز موتور " مراجعه نماييد.

خازن به افزايش گشتاور راه اندازي موتور كمك مي كند. در آموزش سيم پيچي موتور هاي تك فاز با خازن راه انداز و دائم كه به موتورهاي دو خازني معروف هستند، از هر دو نوع خازن خشك و الكتروليتي استفاده ميشود. جاروبك ها بلوكي از تركيبات گرافيك مانند هستند كه الكتريسيته را به راحتي هدايت مي كنند ولي اصطكاك خيلي كمي دارند و در نتيجه روي رينگ ها خوردگي بوجود نمي آورد. رينگ هاي لغزان بطور كامل شفت ماشين را احاطه مي كنند ولي از آن جدا هستند. كاربردهاي عمومي آن كه فقط ژنراتور مرجع توان بوده و براي ارتباط راه دور با معادن، سايت هاي ساختماني، زمين برگزاري نمايشگاه و فستيوال و غيره است. سيم پيچي زنجيري يا با گام مساوي به نوعي سيم پيچي گفته مي شود كه در آن تمام كلافهاي يك گروه كلاف در نتيجه تمام كلافهايي كه در داخل شيار هاي استاتور جاي مي گيرند به يك اندازه باشند براي پيچيدن اين كلافها از يك قالب (يا قالبهاي يك اندازه) استفاده مي شود. هنگامي كه موتور نياز به سيم پيچي مجدد داشته باشد معمولا تنها به وزن سيم، پيچ و قطر آن توجه مي شود. 

سيم پيچ هاي آرميچر به سيم پيچ هايي اتلاق دوره سيم پيچي مي شود كه ولتاژ اصلي در آن القاء مي شود. اگردستگاه هايي داريد كه در فازهاي مختلف كار ميكنند،يك ژنراتور سه فاز به شما كمك خواهد كرد. خروجي با بارهاي مختلف در زمان هاي نامحدود قابل تامين مي باشد. مولد دائم براي امور نيروگاهي يا برق سراسري مورد استفاده قرار مي گيرد و قابليت فراهم سازي توان پيوسته براي يك بار ثابت تا ظرفيت نامي خروجي براي زمان هاي نامحدود را دارد. خروجي سه فاز ژنراتور محرك يكسو شده و جريان مستقيم توسط يك مدار يكسو ساز سه فاز كه روي شفت ژنراتور نصب است حاصل مي شود كه بطور مستقيم به مدار ميدان DC اصلي اعمال مي گردد. يك انتهاي سيم پيچ DC به هر يك از دو انتهاي رينگ لغزان در شفت موتور سنكرون متصل است و يك جاروبك ثابت روي هر رينگ لغزان سر مي خورد. اگر براي مثال شما كشف كرديد كه ترمينال B با سر سيم ترمينال ۱ و ترمينال C با ۲ و بديهي است A با ۳ جفت هستند. با تغيير جريان ميدان (سيم پيچي روي آهنرباي الكتريكي) مي توانيم نسبت سرعت / گشتاور موتور را تغيير دهيم. در عمل موتور بايستي به صورت خاصي طراحي شود تا با جريان AC سازگاري داشته باشد ( امپدانس / راكتانس بايستي مد نظر قرار گيرند) و موتور نهايي عموما داراي كارايي كمتري نسبت به يك موتور معادل DC خالص خواهد بود.مزيت اين موتورها اين است كه مي توان تغذيه AC را روي موتورهايي كه داراي مشخصه هاي نوعي موتورهايDC هستند بكار برد، خصوصا اينكه اين موتورها داراي گشتاور راه اندازي بسيار بالا و طراحي بسيار جمع و جور در سرعتهاي بالا هستند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: 1400/7/20 ساعت: ۱۶ توسط:mozhgdan :